Thursday, October 13, 2011

Suratan atau Kebetulan

Ni kisah benar Papa Edel ..
Tadi Papa Edel pergi renew lesen perniagaan SSM dgn merempit.Dah dekat sampai kat The Mall , time berenti kat traffic lite merah ,blur ² plak nak parking mana..nampak sorang mamat yang merempit gaks Papa Edel pun tegur ala2 takmau malu bertanya sesat jalan lah kan..

Papa Edel :  Bro , parking motor kat The Mall katne , kalau park atas divider kang kene saman..
Bro : Kebetulan aku pun nak g sana , jomlah follow motor aku..

Dah parking motor 

Papa Edel : Ko g The Mall nak buat pe ?
Bro : Renew lesen SSM tingkat 16..
Papa Edel : sama..
Bro : Lesen aku mati dah lama..kena kompoun ni...
Papa Edel : Bile matinye ?.
Bro : Bulan 6
Papa Edel : eh sama..

Sementara tunggu giliran Papa Edel yang duduk sebelah Bro tadi jeling² lesen mamat tu..

Papa Edel : Sama! No kedai/opis ko sama dgn aku..No . 6..
Bro : ehh banyak sangat persamaan ni ! Lupe nak kenalkan diri..nama aku FAIZAL (sambil hulurkan  tangan)
Papa Edel : (TERGEZUTTTTT & keluarkan ic tunjuk kat Faizal tu) Nama pun sama!

hahahahah..lepas tu diorang lepak minum sambil citer biz masing²..
semangat giler laki aku citer kat aku..tp mmg kebetulan sangat ..

1) tempat jumpa sama
2) tujuan sama
3) lesen tamat tempoh bulan yang sama
4) no premis perniagaan sama
5) nama sama

No comments:

Post a Comment